:format(jpeg))
Szupermarket világítás
Testre szabott világítási koncepció a szupermarket számáraA jó megvilágítás a szupermarketben növeli az eladásokat. A tökéletesen kialakított eladótérrel és a termékkínálatban való célzott eligazodással az áruk vonzóbbá válnak, és a vásárlók tovább maradnak az üzletben. Emellett a vásárlás élményét hívogató, esztétikus és nem utolsósorban kellemes világítás is gazdagítja. Ezek a szempontok elengedhetetlenné teszik az üzletre szabott, egyedi világítási koncepció kidolgozását.
- Hívogató ág
- Tökéletesen bemutatott áruk
- Az értékesítés növekedése
Feny24.huAz Ön világítási projektje a
Egy jól megtervezett világítási koncepcióval a szupermarket hívogatóbbnak és az áruk vonzóbbnak tűnnek. Számos tényezőt kell figyelembe venni, többek között a szupermarket méretét, a polcok elrendezését, a kiállított áruk típusát és a kívánt hangulatot. Feny24.hu Bízzon a világítástervezés szakértőiben, akik széles körű iparági tapasztalattal rendelkeznek.
:format(jpeg))
Lámpák és lámpatestek szupermarketek világításához
A szupermarketekbe szánt lámpatestek kiválasztásánál figyelembe kell venni az egyedi építészeti megoldásokat, a kívánt fénymintázatot és nem utolsósorban a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. Ebben az összefüggésben a modern LED-es világítás használata a szupermarketekben számos előnnyel jár.
A LED világítás előnyei a szupermarketekben
- Csökkentett energiaköltségek a gazdaságosabb világítás érdekében
- Alacsony karbantartási költségek a hosszú élettartamú világítástechnikának köszönhetően
- A CO2-kibocsátás csökkentése a fenntartható imázs érdekében
A Német Energiaügynökség tanulmánya szerint az élelmiszer-ágazat energiafogyasztásának 22 százalékát a világítás teszi ki. Az energiahatékony, hosszú élettartamú és alacsony karbantartási igényű világítástechnológia, mint például a LED, ezért nemcsak az eladásokat növelheti, hanem az üzemeltetési költségeket is csökkentheti.
Legjobb kategóriáink
A szupermarketek világítására vonatkozó jogi követelmények
A szupermarketek világításának különböző alkalmazási területei
A szupermarketek világításának hangsúlyoznia kell a különböző termékcsoportok, köztük a gyümölcsök, húsok, sajtok és pékáruk minőségét. A különböző fényminőségek és világítási típusok kifejezetten hozzájárulnak az áruk bemutatásához és ezáltal az üzlet vonzerejéhez.
:format(jpeg))
A szupermarket bejáratának és pénztárának megvilágítása befolyásolja a vásárló első benyomását, és megbízható légkört kell teremtenie. Ugyanakkor a világításnak világos és kényelmes munkakörülményeket kell biztosítania a munkavállalók számára. Ez például az UGR <19\ LED panelekkel érhető el. Ezek a panelek egyenletes és kellemes környezeti megvilágítást biztosítanak, kellemetlen káprázás nélkül.
:format(jpeg))
A szupermarketekben az egységes környezeti világítás lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy gyorsan tájékozódjanak és kényelmesen kiválasszák a kívánt árukat. A LED-es spotlámpák és a LED-es diffúzoros lámpatestek már bizonyították, hogy a szupermarketek alapvilágításában jól beváltak. Ezek a lámpatestek megfelelő egyensúlyt teremtenek a fény és az árnyék között, hogy a szupermarketben lévő termékek a lehető legjobban érvényesüljenek és kiváló minőségűnek tűnjenek.
:format(jpeg))
A halak és húsok megvilágítása hangsúlyozza ezen élelmiszerek frissességét és minőségét. Ezért fontos, hogy természetes színvisszaadású (Ra >80) és megfelelő fényszínnel rendelkező fényforrásokat válasszunk: a vörös húsok és halfajták, például a tonhal, étvágygerjesztőbbnek tűnnek meleg fehér fényben (<3 300 K), míg a zsenge fehér húsok és halak, például a sima lepényhal, a tőkehal és a nyelvhal, a nappali fehér fényben (5 000-6 000 K). Az árukat gyakran LED-es reflektorok vagy széles sugárzású LED-es csövek segítségével mutatják be. Mivel a LED-fény csak nagyon alacsony szintű infravörös és UV-sugárzást bocsát ki, az élelmiszerek és a csomagolóanyagok is védve vannak, és a termékek minősége hosszabb ideig megmarad.
:format(jpeg))
A polcok és a folyosók megvilágítása felhívja a vásárlók figyelmét a termékekre, és hozzájárul a kellemes vásárlási élményhez. Ebben az összefüggésben fontos, hogy ne keletkezzenek erős árnyékok, amikor a vásárlók közelebb mennek az árukhoz. A magas színvisszaadási indexű (Ra >80) LED-es spotlámpák és LED-es sávfényszórók különösen alkalmasak e követelmények teljesítésére. Ezek a világítási megoldások biztosítják, hogy a termékek természetes színei ne torzuljanak el, és a címkék könnyen olvashatók legyenek.
:format(jpeg))
A gyümölcsök és zöldségek megvilágítása a termékek természetes szépségének kiemelésére összpontosít. Mivel a legtöbb vásárló az áruk minőségét és frissességét a színük alapján ítéli meg, ebben az esetben a magas színvisszaadás (Ra > 80) és a nagyon meleg, körülbelül 2700 K színhőmérséklet kombinációja ajánlott. Az alkalmazott lámpatesteknek elsősorban akcentusvilágítást kell biztosítaniuk, és csak kis arányban kell környezeti világítást tartalmazniuk. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a gyümölcsök és zöldségek formáit vonzóan modellezze a fény.
:format(jpeg))
A pékáruk és sajtok világításának célja, hogy ezeket a termékeket vonzó és csábító módon mutassa be. A személyre szabott akcentusvilágítás kifejezetten azokra a területekre és polcokra irányítja a vásárlók figyelmét a szupermarketben, ahol ezek a termékek kaphatók. Általában magas színvisszaadású LED-es reflektorokat és LED-es sávos reflektorokat használnak. Ezek a lámpatestek biztosítják, hogy a termékek természetes színeikben jelenjenek meg, ugyanakkor hosszú távú használat esetén is magas energiahatékonyságot garantálnak.
:format(jpeg))
Az italok és a nem élelmiszeripari termékek a legjobban a 4000 K körüli, univerzális fehér fényben érvényesülnek. Itt is ajánlott a jól megtervezett akcentusvilágítás, hogy a vásárlók figyelmét kifejezetten ezekre a termékcsoportokra irányítsa. Ez a fajta világítás arra ösztönzi a vásárlókat, hogy felfigyeljenek az italokra és a nem élelmiszer jellegű termékekre. Népszerű világítási megoldás a polcokkal párhuzamosan futó szalagvilágítás. Ezek egyszerre teremtik meg a termékbemutató terület széleskörű és egyenletes, és nem utolsósorban világos megvilágítását.
:format(jpeg))
A drogéria- és háztartási cikkek különleges termékbemutatót igényelnek, mivel általában külön értékesítési területen kerülnek bemutatásra. Az áruk hangsúlyos bemutatása, amelyben az árukat a fény helyezi a középpontba, a folyosók és a közlekedési zónák pedig háttérbe szorulnak, ésszerű világítási koncepció ezeknek a termékcsoportoknak a megvilágítására. A vonzó termékbemutató és a gyors áttekinthetőség érdekében fontos, hogy a fényeloszlás illeszkedjen a polc geometriájához. A világításhoz 4000 K körüli, univerzális fehér színhőmérsékletű LED-rendszerek és LED-es spotlámpák javasoltak.
Gyakran ismételt kérdések a szupermarketek világításáról
A jó fényhez szakmai tanácsadásra van szükség
:format(jpeg))